Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Spis treści:
Atrybuty naszej postaci
Koszta
Maksimum
Która umiejętność jest najważniejsza?
Schemat treningu cech
Wpływ statystyk na walkę
Atrybuty naszej postaci
Siła - najdroższy atrybut, aczkolwiek nie najważniejszy. Definiuje ona wartość bloku (zablokowania ataku przeciwnika) i ilość obrażeń które zadaje nasz postać (co dziesięć jednostek jeden punkt więcej), jest to atrybut zarówno więc ofensywny jak i defensywny. Choć generalnie rzecz biorąc nie jest tak użyteczny jakim się wydaje.
Władanie bronią - bardzo ważna i dość droga cecha, zwiększa wartość krytycznych trafień i szanse na trafienie przeciwnika, bardzo przydatne, dobrze potrenować.
Zręczność - jedna najtańsza cecha, zwiększa szanse na uniknięcie zwykłych i krytycznych trafień ze strony przeciwnika. Można potrenować, ale nigdy nie zaniedbując Charyzmy.
Budowa fizyczna - równie tania co Zręczność cecha, punkty z Budowy pomnożone razy dwa to bonus do całkowitej liczby HP postaci oraz określa prędkość zdrowienia (ilość Budowy=ilość odnawianego HP na godzinę). Co do trenowania - jw.
Charyzma - koszt - taki sam jak Władania bronią, zwiększa szanse na podwójne trafienie (nie mylić z trafieniem krytycznym, podwójne trafienie jest to ilość zadanych w danym uderzeniu obrażeń razy dwa, a trafienie krytyczne jest dużo rzadziej spotykane i dużo silniejsze niż podwójne trafienie, ale tym wyżej). Jeśli chodzi o lochy Charyzma zwiększa ilość groźby postaci.
Inteligencja - Zwiększa bonus leczenia (od jedzenia) i zwiększa ilość uzdrawiania (w lochach i CT). Podwyższa szansę na naukę poddczas ekspedycji. Zmniejsza szansę przeciwnika na podwójne trafienie.
Koszta
Siła - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,6
Władanie bronią - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,5
Zręczność - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,3
Budowa fizyczna - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,3
Charyzma - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,5
Inteligencja - Wzór na koszt treningu = (obecny lvl statystyki - 4) do potęgi 2,4
W przypadku wyliczeń kosztu treningu, wynik należy zawsze zaokrąglić w dół.
Powstał także kalkulator, który potrafi obliczyć za nas koszt treningu: Calculus
Maksimum
Największy poziom danej umiejętności zależy od podstawy i naszego lvla. Nasze maksimum jest wypełniane bonusami od przedmiotów.
Takie maksimum oblicza się według wzoru:
1,5 * podstawa statystyki (zaokrąglane w dół) + twój level
Schemat treningu cech
Teraz przedstawię schemat treningu tych cech. Na początku gry
najlepiej trenować wszystko :] z naciskiem na droższe cechy.
Wraz ze zdobywaniem leveli sprawa ma się tak samo jak w
powyższym planie, będąc na 50 poziomie i w górę powinniśmy
utrzymywać siłę taką jak nasz level (zmienia się to dopiero
około 80 poziomu), dalej inteligencji najwięcej jak się da, ale nie
kosztem władania (powinny trzymać się mniej więcej na
podobnym poziomie), zręczność doradzam trenować tylko trochę
więcej od budowy fizycznej (mniej ataków ścierpimy na jednym
życiu, ale więcej wygramy).
Na wyższych poziomach (80, 90+) podstawa siły powinna być 1,5
raza większa od naszego poziomu, władanie i inteligencję do oporu,
zręczności też nie oszczędzać bo tania, no i charyzmę na tyle na
ile nas stać.
Wiem że powyższe schematy są kosztowne w realizacji, ale
sprawdzają się, a za darmo albo idąc na skróty nic się nie dostaje
(no może czasem bana ale to i tak nie zawsze darmowa inwestycja).
Offline
Strony: 1